Węzły

ryby, metody, sprzęt, recenzje, wydarzenia...
matys88
Ponad 10 postów! Toż to stały bywalec:-)
Posty: 11
Rejestracja: 20 cze 2004, 19:48

Węzły

Postautor: matys88 » 22 cze 2004, 14:54

Kupiłem przypon (koński czy jakoś tak) ale niewiem jakim mam wiązać węzłem muchy żeby potem za każdym razem rozwiązać ten węzeł prosze Was o jakieś porady może ilustracje węzłu czy coś w tym stylu chyba że do każdej muchy mam mieć osobny przypon :/ ?? pozdrawiam i wierze że mi pomożecie :-)
Nazywam się Mateusz mam 16 lat jestem początkującym wędkarzem "muchowym" co więcej pisać niewiem pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomek Bogdanowicz
+100 postów! Forumowy Weteran!
Posty: 144
Rejestracja: 25 kwie 2003, 08:16

Postautor: Tomek Bogdanowicz » 22 cze 2004, 15:35

;-)) Koniczny chyba....... Zajrzyj tu:

http://www.google.pl/search?q=flyfishin ... &hl=pl&lr=

Myślę, że znajdziesz tam wszystko, co potrzebne.

Jeżeli chodzi o gotowe przypony koniczne, to spokojnie możesz jeden używać więcej niż raz. Tyle, że za kazdym razem trzeba będzie odcinać zniszczony koniec. W jego miejsce dowiązuj odpowiedniej grubości kawałek (lub więcej) i do dzieła. W pewnym momencie sam zobaczysz, że już trzeba całość wymienić.
A przy zmianach much trzeba niestety ciąć. Tzn są węzły, które teoretycznie da się rozwiązać, ale za dużo z tym zabawy.
Adam Lejk
+50 postów! Jeśli łowi tyle, co gada...
Posty: 86
Rejestracja: 10 mar 2003, 18:26

Postautor: Adam Lejk » 23 cze 2004, 16:41

Cześć.

Według mnie powinieneś sobie sprawić książkę Adama Sikory pt "Wędkarstwo muchowe" Jest bardzo łądnie wydana,kolorowe zdjęcia pokazy węzłów itp. Nie jest droga ok 35zł i jest w każdej księgarni.wydawnicto Multico.

Pozdrawiam.
Kuba Chruszczewski

Postautor: Kuba Chruszczewski » 23 cze 2004, 16:56

Czołem!
Jak najbardziej polecam książkę Adama, ale...
W temacie węzłów, na stronie 26 rys.6 - ten górny węzeł, moim zdaniem absolutnie się nie nadaje.(Bez urazy, Adaś :-)) Co o nim sądzicie?(O wężle, nie o Adamie:-)).
Ukłony -